Türk müziğinin çok yönlü ustası: İhsan Özgen

Türk müziğinin çok yönlü ustası: İhsan Özgen

İHSAN Özgen, ‘Sanatı Yaşamak’ kitabında sanatı ve sanatçıyı şöyle tanımlıyor: “Sanatçı olmak kolay değildir, sanatı yaşamak ise başka bir şey. Ben ise sadece sanat denilen ‘ev’in bir konuğuyum ve orada yaşamak istedim hayatım boyunca. Hepsi bundan ibaret.”
 

Bir ev olarak sanata sığınan, onu yapan değil yaşayan olmanın arzusunu yaşamı boyunca üstünde taşıyan İhsan Özgen’in yolculuğuna yakından tanık olacağınız bu kitap; müzik, resim ve edebiyat gibi pek çok sanatla iç içe geçmiş tutkulu bir arayışın izlerini de gözler önüne seriyor.

‘İhsan Özgen

Sesler, Renkler ve Çizgiler Peşinde

Hazırlayan: Ahmet Yağmur Kucur’

Türk müziğinde özellikle kemençe virtüözü olarak anılsa da kemençenin yanı sıra tanbur, lavta ve viyolonselle yaptığı icralar, saz müziğine olan yoğun dikkatiyle beraber sanatta evrensel olanla kurmak istediği bağlantı İhsan Özgen’i tek bir sıfatla anmamıza mani oluyor.

Önsöz’de kitabın oluş sürecini öğreniyoruz:

“2021’in mart ayıydı, İhsan Özgen’i kaybetmemizin üzerinden iki ay geçmişti. Hüseyin Kıyak’la yaptığımız telefon görüşmesinde ona hazırlamakta olduğum bir çalışmadan söz ediyordum, bu çalışmanın içinde İhsan Özgen’le ilgili bir bölüm de olacaktı. Anlattıklarımdan sonra bana, ‘Ahmet, niçin İhsan Özgen hakkında bir kitap hazırlamıyorsun?’ demişti. Ondan sonra çalışmaya başladım.”

İçindekilerin listesi:

- Birinci Bölüm

İnsan Özgen’in Hayatı ve Sanat Yolculuğu

- İkinci Bölüm

Yakınlarının Dilinden

- Üçüncü Bölüm

Röportaj ve Söyleşiler

Gazete Röportajları

Radyo Söyleşileri

Diğer Röportaj ve Söyleşiler

- Dördüncü Bölüm

Belgeler ve Notalar

- Beşinci Bölüm

Diskografi

- Altıncı Bölüm

Yaptığı Kemençeler

- Yedinci Bölüm

İhsan Özgen’in Fırçasından

- Sekizinci Bölüm

Fotoğraflar

Söyleşilerden bölümler:

- “İlk çaldığım saz kanun diye hatırlıyorum. Bu, evde babamın meşgul olduğu, eski, tamir görmüş bir alet oldu. Bana yaptırdığı sazı küçük parmaklıklarla kucağıma alır, bazı denemeler yapardım. Müziğe başlamam herhalde o şekilde olmuş.”

- “Dinlediğim taş plaklar, müezzinler, Karagöz ustası, evde yapılan fasıllar, Halkevi’ndeki fasıllar, belediye bandosunun mütevazı açık hava konserleri, işitsel müzik malzemelerinin önemli bölümünü teşkil ediyordu.”

- Kemençe ile Tanışma

Kemençeyi ilk olarak lise yıllarında Ankara Radyosu’nda Haluk Recai’den (Haldun Menemencioğlu) ve Ruşen Ferid Kam’dan duydu ve sazın da tesiri altında kaldı.

- Kemençe yapımcılığı

- Çaldığı Sazlar

Kemençe

Tanbur

Lavta

Rebap

Çello

- Ressamlık

- Bestekârlık

- Yazarlık

“Yakınların Dilinden” bölümünde yirmi iki kişinin yazıları yer almaktadır. (VakıfBank Kültür Yayınları)

DİSKOTEĞİMDEN SEÇMELER 

MEHMET ALDAŞOĞLU

Solo Albümler - TRT

Türk Halk Müziği

1- Bahar Geldi Gül Açtı

2- Esmerim Güzel Esmer

3- Her Seher Her Sabah

4- Geydiğim Aldır

5- Mektup Yazdım Yare Almadı

6- Gurbet Elde Bir Hal Geldi Başıma

7- Kara Erik Çağala

8- Evlerinde Bir İpekten Halı

9- Yükü Yükledim Kediye

10- Bu dünyada Muradıma

Haberin Devamı

11- Gül Dalına Konmuş Bülbül Yuvası

12- Şu Benim Divane Gönlüm

13- Büyük Çevizin Dibi

14- Su Gelir Meste Gider

15- Armut Ağacına Yaslanmayasın

16- Su Gelir Mirendirir (Leyla Leyla)

(Ulus Müzik)

 

*Bu yazı ilk olarak Hürriyet'te yayımlanmıştır.

E-Posta Adresiniz

Yeni çıkan kitaplar, kampanyalar ve tüm yeniliklerden haberdar edelim.

Üyelik Sözleşmesi, Aydınlatma Metni’ni ve Gizlilik ve Çerez Politikası’nı okudum, anladım ve onaylıyorum.

Lütfen Üyelik Sözleşmesi, Aydınlatma Metni ve Gizlilik ve Çerez Politikası metinlerini onaylayınız!