Page 20 - VakıfBank Kültür Yayınları - Kitap Özetleri
P. 20
Kırk Hadis, Beng ü Bâde,
Enîsü’l-Kalb
KLASİK Bütün Eserleri 3
Fuzûlî
Eser Adı: Kırk Hadis, Beng ü Bâde, Enîsü’l-Kalb
Bütün Eserleri 3
Yazar Adı: Fuzûlî
Dizi Adı: Klasik
İlk Basım Tarihi: Eylül 2025
Sayfa Sayısı: 160
Kitap Boyutları: 12,5 cm x 19,5 cm
Arka Kapak Yazısı
Mü’min olmaz kişi hakîkat ile
Dutmayınca tarîk-ı terk-i hevâ
Her ne öz nefsine revâ görse
Yâr u kardaşa görmeyince revâ
Hz. Peygamber’in “Sizden biri kendisi için sevip istediğini,
kardeşi için sevip istemedikçe iman etmiş olmaz.” hadis-i
şerifini, Türk edebiyatının en büyük söz ustası Fuzûlî işte
böyle; âhenkli, veciz ve sarih bir üslûp ile ifade ediyor...
VakıfBank Kültür Yayınları, Fuzûlî’nin eserlerini, alanında
uzman edebiyatçıların titizlikle sadeleştirip günümüz
Türkçesine özenle aktardığı yedi ciltlik bir külliyat hâlinde
bugünün diline kazandırıyor. Elinizdeki kitap, Fuzûlî’nin
Kırk Hadis, Beng ü Bâde ve Enîsü’l-kalb adlı eserlerini
ihtiva eden, külliyatın üçüncü cildi. Bu cilde, yukarıda
Fuzûlî’nin veciz bir şekilde ifade ettiği dizeleri bugünün
diliyle “Layıkıyla mümin denmez kişiye / Nefsinin yolunu
Kısa Özet terk etmedikçe / Kendisine neyi istiyor ise / Kardeşine
Üç farklı şiirsel metni bir araya getiren bu eserde onu istemedikçe” şeklinde okuyacağınız Kırk Hadis
Kırk Hadis, İslam ahlakını ve kardeş sevgisini veciz ile başlayacaksınız. Sonrasında, Fuzûlî’nin gençlik
döneminde kaleme alıp Şah İsmail’e sunduğu, şarap ile
ve anlamlı beyitlerle dile getiren, hadislere dayanan esrarın üstünlüklerinin münazara üslubuyla anlatıldığı
tasavvufi bir bakış sunar; Beng ü Bâde, şarap ve esrar Beng ü Bâde ile hakikat arayışının mecazlarla örülü
arasında mecazi bir münazara kurarak hakikat arayışını anlatımına şahit olacak ve nihayet, güzel söz söylemenin
sembolik bir dille işler ve dünyevi zevklerle ruhsal sanatkârane bir üslupla yüceltildiği, hırs ve riyânın tenkit
tatminin karşıtlığını tartışır; Enîsü’l-Kalb ise kalbin edildiği ve dönemin devlet büyüklerinin adaletsizlikleri
özlemlerini, samimi duyguları ve dönemin toplumsal nedeniyle sorgulandığı Enîsü’l-kalb adlı kaside ile şiirin
adaletsizliklerini eleştiren kasideler aracılığıyla şiirin hem estetik hem de eleştirel bir ses olabileceğine tanık
hem estetik hem eleştirel bir güce sahip olabileceğini olacaksınız.
gösterir.
7

