Page 31 - VakıfBank Kültür Yayınları - Kitap Özetleri
P. 31

Sinema ve Deneyim


                                      Kracauer, Benjamin, Adorno

                SANAT                 Miriam Bratu Hansen








                                                                 Eser Adı: Sinema ve Deneyim
                                                                 Kracauer, Benjamin, Adorno

                                                                 Yazar: Miriam Bratu Hansen
                                                                 Çevirmen: Salih Furkan Sevim

                                                                 Dizi Adı: Sanat
                                                                 İlk Basım Tarihi: Aralık 2023

                                                                 Sayfa Sayısı: 608
                                                                 Kitap Boyutları: 12,5 cm x 19,5 cm



                                                                 Arka Kapak Yazısı
                                                                 Bu kitap ne tamamlanmış ne de her şeyi yansıtan bir
                                                                 araştırma sunar. Tartışılan üç yazarın külliyatlarında film
                                                                 oldukça  dengesiz  oran  ve  yoğunluklarda  bir  dikkate
                                                                 mazhar olmuştur. Yalnızca Kracauer’in dopdolu bir film
                                                                 tarihi bilgisine sahip düzenli bir sinema izleyicisi olduğunu
                                                                 söyleyerek hakkını teslim etmek gerek. Benjamin’in
                                                                 modernitenin kesişen kavşaklarını teorize etme çabası
                                                                 içinde sinema merkezî bir rol işgal etmesine rağmen,
                                                                 muhtemelen  hakkında  yazdığı Sovyet  filmleri,  Chaplin
                                                                 filmleri ve Disney filmlerinden başka çok az şey izlemiştir.
                                                                 Adorno’nun filmle ilişkisi  ise, Kluge’nin şakasını yaptığı
                                                                 üzere, “sinemaya gitmeyi severim, beni rahatsız eden tek
                                                                 şey perdedeki görüntüdür” şeklinde özetlenebilir.
                                                                 Siegfried Kracauer, Walter Benjamin ve  Theodor W.
                                                                 Adorno; dostlukları, entelektüel angajmanları ve girdikleri
                                                                 tartışmalarla birbirleriyle yakından ilişkili entelektüellerdi.
                                                                 Birlikte sinemanın ve diğer medya teknolojilerinin kilit
                                                                 rol oynadığı modernitenin derinlikli bir felsefi eleştirisini
                                                                 geliştirdiler. Bu kitap, üçlünün eleştirel yaklaşımlarını
                                                                 Weimar döneminden 1960’lara kadar sinema ve fotoğraf
                                                                 üzerinden inceliyor. Miriam Bratu Hansen, daha önce
                                                                 bilinen ya da Kracauer örneğinde olduğu gibi daha az
                                                                 bilinen kaynaklardan oluşan kapsamlı bir arşive dayanarak
                                                                 Benjamin’in sanat eseri çalışması da dahil olmak üzere
          Kısa Özet                                              düşünürlerin kanonik metinlerine dair yeni bakış açıları
                                                                 ortaya  koyuyor.  Hansen’in  berrak  çözümlemeleri,  bu
          Siegfried Kracauer, Walter Benjamin  ve Theodor  W.    metinleri kullanarak dijital teknolojinin doğurduğu yeni
          Adorno; dostlukları, entelektüel angajmanları ve girdikleri   açmazlara çözüm bulabilecek ve sinema kültürünün yeni
          tartışmalarla birbirleriyle yakından ilişkili entelektüellerdi.   sorunsallarına cevap üretebilecek bir sinema ve deneyim
          Birlikte sinemanın ve diğer medya teknolojilerinin kilit   teorisinin çerçevesini çiziyor. Bu kitap aynı zamanda
          rol oynadığı modernitenin derinlikli bir felsefi eleştirisini   düşünürlerin Türkiye’de yaygın bir entelektüel kullanıma
          geliştirdiler. Bu kitap, üçlünün eleştirel yaklaşımlarını   ulaşan kavramlarının sinema bağlamında somut bir
                                                                 biçimde anlaşılmasını ve düşünürlerin düşünsel maceraları
          Weimar döneminden 1960’lara kadar sinema ve fotoğraf   içerisinde konumlandırılarak tarihselleştirilmesini sağlama
          üzerinden inceliyor.                                   iddiasında...

                                                                                                                  19
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36