Page 31 - VakıfBank Kültür Yayınları - Kitap Özetleri
P. 31
Sinema ve Deneyim
Kracauer, Benjamin, Adorno
SANAT Miriam Bratu Hansen
Eser Adı: Sinema ve Deneyim
Kracauer, Benjamin, Adorno
Yazar: Miriam Bratu Hansen
Çevirmen: Salih Furkan Sevim
Dizi Adı: Sanat
İlk Basım Tarihi: Aralık 2023
Sayfa Sayısı: 608
Kitap Boyutları: 12,5 cm x 19,5 cm
Arka Kapak Yazısı
Bu kitap ne tamamlanmış ne de her şeyi yansıtan bir
araştırma sunar. Tartışılan üç yazarın külliyatlarında film
oldukça dengesiz oran ve yoğunluklarda bir dikkate
mazhar olmuştur. Yalnızca Kracauer’in dopdolu bir film
tarihi bilgisine sahip düzenli bir sinema izleyicisi olduğunu
söyleyerek hakkını teslim etmek gerek. Benjamin’in
modernitenin kesişen kavşaklarını teorize etme çabası
içinde sinema merkezî bir rol işgal etmesine rağmen,
muhtemelen hakkında yazdığı Sovyet filmleri, Chaplin
filmleri ve Disney filmlerinden başka çok az şey izlemiştir.
Adorno’nun filmle ilişkisi ise, Kluge’nin şakasını yaptığı
üzere, “sinemaya gitmeyi severim, beni rahatsız eden tek
şey perdedeki görüntüdür” şeklinde özetlenebilir.
Siegfried Kracauer, Walter Benjamin ve Theodor W.
Adorno; dostlukları, entelektüel angajmanları ve girdikleri
tartışmalarla birbirleriyle yakından ilişkili entelektüellerdi.
Birlikte sinemanın ve diğer medya teknolojilerinin kilit
rol oynadığı modernitenin derinlikli bir felsefi eleştirisini
geliştirdiler. Bu kitap, üçlünün eleştirel yaklaşımlarını
Weimar döneminden 1960’lara kadar sinema ve fotoğraf
üzerinden inceliyor. Miriam Bratu Hansen, daha önce
bilinen ya da Kracauer örneğinde olduğu gibi daha az
bilinen kaynaklardan oluşan kapsamlı bir arşive dayanarak
Benjamin’in sanat eseri çalışması da dahil olmak üzere
Kısa Özet düşünürlerin kanonik metinlerine dair yeni bakış açıları
ortaya koyuyor. Hansen’in berrak çözümlemeleri, bu
Siegfried Kracauer, Walter Benjamin ve Theodor W. metinleri kullanarak dijital teknolojinin doğurduğu yeni
Adorno; dostlukları, entelektüel angajmanları ve girdikleri açmazlara çözüm bulabilecek ve sinema kültürünün yeni
tartışmalarla birbirleriyle yakından ilişkili entelektüellerdi. sorunsallarına cevap üretebilecek bir sinema ve deneyim
Birlikte sinemanın ve diğer medya teknolojilerinin kilit teorisinin çerçevesini çiziyor. Bu kitap aynı zamanda
rol oynadığı modernitenin derinlikli bir felsefi eleştirisini düşünürlerin Türkiye’de yaygın bir entelektüel kullanıma
geliştirdiler. Bu kitap, üçlünün eleştirel yaklaşımlarını ulaşan kavramlarının sinema bağlamında somut bir
biçimde anlaşılmasını ve düşünürlerin düşünsel maceraları
Weimar döneminden 1960’lara kadar sinema ve fotoğraf içerisinde konumlandırılarak tarihselleştirilmesini sağlama
üzerinden inceliyor. iddiasında...
19