Page 169 - VakıfBank Kültür Yayınları - Kitap Özetleri
P. 169

Türkiye’de Eğitimi


                                      Yeniden Düşünmek


           İNSAN VE TOPLUM            Mahmut Özer






                                                                 Eser Adı: Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek

                                                                 Yazar Adı: Mahmut Özer

                                                                 Dizi Adı: İnsan ve Toplum
                                                                 İlk Basım Tarihi: Temmuz 2022

                                                                 Sayfa Sayısı: 184
                                                                 Kitap Boyutları: 12,5 cm x 19,5 cm








                                                                 Arka Kapak Yazısı

                                                                 “Türkiye’de eğitimde son yirmi yılda devrim
                                                                 niteliğinde ilerlemeler sağlanmıştır. Temel eğitim
                                                                 ve ortaöğretimde okullaşma oranları 2000’li yılların
                                                                 başına göre oldukça artmış ve eğitimde evrenselleşme
                                                                 büyük ölçüde  gerçekleştirilmiştir.  Derslik başına  ve
                                                                 öğretmen başına düşen öğrenci sayısı da yine 2000’li
                                                                 yıllara göre çok daha iyi bir seviyeye ulaştırılarak ilk
                                                                 kez OECD ortalamasına yaklaşmıştır. Her iki boyutta
                                                                 iyileşmeyi sağlayabilmek, bu dönemde eğitimde
                                                                 yaşanan büyümenin kalite odaklı olduğunun en
                                                                 önemli kanıtıdır. Zaten bu kanıt, PISA ve TIMSS gibi
                                                                 uluslararası öğrenci başarı araştırmalarının her
                                                                 döngüsünde tekrar tekrar ortaya konmaktadır.”
                                                                 Türkiye’de eğitim,  güncelliğini  daima koruyan  ve
                                                                 yeniden düşünülmesi  gereken  bir  alanı işaret
          Kısa Özet                                              eder. 2000’li yıllar, Türkiye’nin okul öncesinden
                                                                 yükseköğretime kadar eğitimin tüm kademelerinde
          Bu kitap, okurları beşeri sermayeden eğitimde fırsat   pek çok dönüşüme tanık olduğu yıllardır. Bu kitap,
          eşitliğine, kız çocuklarının okullaşma oranından eğitimde   okurları beşeri sermayeden eğitimde fırsat eşitliğine,
                                                                 kız çocuklarının okullaşma oranından eğitimde
          kaliteli bir büyümenin imkânlarına, yükseköğretime girişte   kaliteli bir büyümenin imkânlarına, yükseköğretime
          karşılaşılan problemlerden okullar arası başarı farklarına,   girişte karşılaşılan problemlerden okullar arası başarı
          güvenli bir okul ikliminden öğretmenlerin yaşadıkları   farklarına, güvenli bir okul ikliminden öğretmenlerin
          zorlu süreçlere, Covid-19 döneminde uzaktan eğitimin   yaşadıkları zorlu süreçlere, Covid-19 döneminde
          sistemde sebep olduğu sorunlara kadar pek çok güncel   uzaktan  eğitimin sistemde  sebep olduğu  sorunlara
          başlıkla Türkiye’de eğitim sisteminin açmazlarını yeniden   kadar pek çok güncel başlıkla Türkiye’de eğitim
                                                                 sisteminin açmazlarını yeniden düşünmeye davet
          düşünmeye davet ediyor.
                                                                 ediyor. Bunları yaparken sistemin içinde kronikleşmiş
                                                                 biçimde    tekrarlanan  retorikleri  sorgulayarak
                                                                 iyileşmesine ihtimal verilmeyen sorunların, iyi bir
                                                                 planlamayla nasıl çözülebileceğine dikkat çekiyor
                                                                 ve toplumun eğitim konusundaki tüm paydaşlarına
                                                                 “başka bir eğitim mümkün” mesajını veriyor.

     158
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174