Page 145 - VakıfBank Kültür Yayınları - Kitap Özetleri
P. 145
Türkiye’de Eğitimi
Yeniden Düşünmek
İNSAN VE TOPLUM Mahmut Özer
Eser Adı: Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek
Yazar Adı: Mahmut Özer
Dizi Adı: İnsan ve Toplum
İlk Basım Tarihi: Temmuz 2022
Sayfa Sayısı: 184
Kitap Boyutları: 12,5 cm x 19,5 cm
Arka Kapak Yazısı
“Türkiye’de eğitimde son yirmi yılda devrim
niteliğinde ilerlemeler sağlanmıştır. Temel eğitim
ve ortaöğretimde okullaşma oranları 2000’li yılların
başına göre oldukça artmış ve eğitimde evrenselleşme
büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Derslik başına ve
öğretmen başına düşen öğrenci sayısı da yine 2000’li
yıllara göre çok daha iyi bir seviyeye ulaştırılarak ilk
kez OECD ortalamasına yaklaşmıştır. Her iki boyutta
iyileşmeyi sağlayabilmek, bu dönemde eğitimde
yaşanan büyümenin kalite odaklı olduğunun en
önemli kanıtıdır. Zaten bu kanıt, PISA ve TIMSS gibi
uluslararası öğrenci başarı araştırmalarının her
döngüsünde tekrar tekrar ortaya konmaktadır.”
Türkiye’de eğitim, güncelliğini daima koruyan ve
yeniden düşünülmesi gereken bir alanı işaret
Kısa Özet eder. 2000’li yıllar, Türkiye’nin okul öncesinden
yükseköğretime kadar eğitimin tüm kademelerinde
Bu kitap, okurları beşeri sermayeden eğitimde fırsat pek çok dönüşüme tanık olduğu yıllardır. Bu kitap,
eşitliğine, kız çocuklarının okullaşma oranından eğitimde okurları beşeri sermayeden eğitimde fırsat eşitliğine,
kız çocuklarının okullaşma oranından eğitimde
kaliteli bir büyümenin imkânlarına, yükseköğretime girişte kaliteli bir büyümenin imkânlarına, yükseköğretime
karşılaşılan problemlerden okullar arası başarı farklarına, girişte karşılaşılan problemlerden okullar arası başarı
güvenli bir okul ikliminden öğretmenlerin yaşadıkları farklarına, güvenli bir okul ikliminden öğretmenlerin
zorlu süreçlere, Covid-19 döneminde uzaktan eğitimin yaşadıkları zorlu süreçlere, Covid-19 döneminde
sistemde sebep olduğu sorunlara kadar pek çok güncel uzaktan eğitimin sistemde sebep olduğu sorunlara
başlıkla Türkiye’de eğitim sisteminin açmazlarını yeniden kadar pek çok güncel başlıkla Türkiye’de eğitim
sisteminin açmazlarını yeniden düşünmeye davet
düşünmeye davet ediyor.
ediyor. Bunları yaparken sistemin içinde kronikleşmiş
biçimde tekrarlanan retorikleri sorgulayarak
iyileşmesine ihtimal verilmeyen sorunların, iyi bir
planlamayla nasıl çözülebileceğine dikkat çekiyor
ve toplumun eğitim konusundaki tüm paydaşlarına
“başka bir eğitim mümkün” mesajını veriyor.
134